ساخت بازار
ساخت بازار

اگر قصد خرید سپتیک تانک دارید، بخوانید!

تاریخ انتشار: 2 سال پیش

سپتیک تانک به ۳ روش دفنی، سطحی و هوایی اجرا می‌شود: در روش دفنی ابتدا باید محل نصب مخزن آماده شود و گودبرداری انجام گردد. سپس باید مخزن به درستی جابجا شود و اتصالات و تمام انشعابات ورودی و خروجی آن نصب گردد. در نهایت اطراف مخزن به طور کامل پر شود. در روش سطحی که به آن رو زمینی نیز گفته می‌شود، ابتدا محل نصب و استقرار مخزن آماده می‌شود و سپس مخزن در جای خود قرار می‌گیرد و اتصالات آن نصب می‌گردد. در نهایت باید روی مخزن یک سایبان نصب شود تا از تابش شدید آفتاب و افزایش درجه حرارت مخزن جلوگیری گردد. در روش هوایی، فونداسیون اجرا شده باید توانایی تحمل وزن مخزن و تمام بارهای دینامیکی وارده را داشته باشد. قیمت سپتیک تانک براساس عوامل متعددی همچون جنس بدنه، ظرفیت، حجم، نوع، مدل، عمودی یا افقی بودن، شرایط نصب، کیفیت مواد اولیه، مقدار خاکی که روی سپتیک قرار می‌گیرد، تعداد دیواره‌های داخل مخزن و برند تولید کننده آن تعیین می‌شود.

اگر قصد خرید سپتیک تانک دارید، بخوانید!

سپتیک تانک اصلی ترین، مهم ترین و پرکاربردترین واحد در سیستم تصفیه فاضلاب و بخش پاکسازی پساب می‌باشد.

از این دستگاه بیشتر برای تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و انسانی و فاضلاب‌های خروجی از واحدهای مسکونی استفاده می‌شود. سپتیک تانک فاضلاب را آنقدر تصفیه می‌کند که تمام ناخالصی‌ها و آلاینده‌های درون آن از بین برود تا وقتی وارد چاه فاضلاب می‌شود، باعث کور شدن و گرفتگی سوراخ‌های چاه نگردد. این دستگاه‌ها از جنس پلی اتیلن، فایبرگلاس، پلاستیک، آجر، سنگ و بتن می‌باشند و به صورت افقی، عمودی و فنی ساخته می‌شوند.  سپتیک تانک انواع مختلفی دارد و براساس پارامترها و عوامل گوناگونی همچون نوع کاربرد، جنس بدنه و فرآیند تصفیه دسته بندی می‌شود.

 

سپتیک تانک صنعتی: این دستگاه برای واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمام روغن‌ها و ناخالصی‌های موجود در پساب این واحدها را از بین می‌برد و فاضلاب را تصفیه می‌کند.
سپتیک تانک خانگی: از این دستگاه به عنوان پیش تصفیه استفاده می‌شود و تمام جامدات و چربی‌های خروجی از مجتمع‌های مسکونی را تصفیه و گندزدایی می‌کند و از گرفتگی و کور شدن سوراخ‌های چاه‌های جذبی جلوگیری می‌نماید.
سپتیک تانک اداری: در اداره‌ها و ساختمان‌های اداری، سپتیک تانک نقش ایستگاه پمپاژ را ایفا می‌کند. برای استفاده از این دستگاه‌ها در مجتمع‌ها و سازمان‌های اداری، هم باید زیر بنا و تجهیزات مناسبی استفاده شود و هم هزینه بالایی تقبل گردد.
سپتیک تانک بیمارستان: این دستگاه سر راه فاضلاب خروجی از بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و در محیطی بی هوازی، دترجنت‌ها را تجزیه می‌کند و پساب را گندزدایی می‌نماید.
سپتیک تانک دامداری و مرغداری: برای تصفیه فاضلاب خروجی از دامداری‌ها و مرغداری‌ها از یک گند انبار بسیار بزرگ از جنس پلی اتیلن استفاده می‌شود. فاضلاب حاوی فضولات دام‌ها و پرندگان وارد این گند انبار شده و بعد از ته نشینی اولیه و گندزدایی، به درون چاه جذبی یا اگوی شهری ریخته می‌شود.
سپتیک تانک مجتمع‌های بین راهی و کمپ‌ها: در مجتمع‌های بین راهی، کمپ‌های کارگری و کمپ‌های مهندسی از این دستگاه به عنوان پیش تصفیه استفاده می‌شود. در این مجتمع‌ها و کمپ‌ها هنگام استفاده از این مخزن حتما باید چاه جذبی حفر شود.
سپتیک تانک پلی اتیلن: این سیستم مشتریان و طرفداران زیادی دارد زیرا سبک وزن می‌باشد، از قیمت مناسبی برخوردار است، دارای مقاومت بالایی می‌باشد و می‌توان آن را در هر مکانی نصب کرد.
سپتیک تانک فایبرگلاس: از مخزن فایبرگلاس یا همان کامپوزیت، بیشتر در مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی و سازمان‌های اداری استفاده می‌شود. برای ساخت این مخازن از تکنولوژی پیشرفته و مواد مرغوب استفاده می‌گردد و عمدتا مکعبی شکل ساخته می‌شوند.
سپتیک تانک بتنی: این مخزن کمتر از مدلهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ۲ صورت پیش ساخته و آماده تولید می‌شود. افغانستان و پاکستان کشورهایی هستند که از سپتیک تانک بتنی به دلیل قیمت ارزان و هزینه‌های جانبی پایین، استفاده می‌کنند.
سپتیک تانک هوازی: این دستگاه با استفاده از اکسیژن عملیات تصفیه و تجزیه را انجام می‌دهد و به دلیل داشتن تجهیزات الکترو مکانیکال از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد.
سپتیک تانک بی هوازی: این سیستم با استفاده از باکتری‌های بی هوازی و در غیاب اکسیژن فرآیند تصفیه و گندزدایی را انجام می‌دهد. این فرآیند ناقص و همراه با بو می‌باشد.

 

 

اجزا سپتیک تانک:
بدنه اصلی
لوله ورودی
لوله خروجی
واحد ته نشینی
واحد زلال سازی
سیفون عدم برگشت بو
دیواره میانی
ونت تخلیه گاز
سیفون خروجی
منهول آدم رو

 

 

مزایای سپتیک تانک:
– برای تصفیه فاضلاب واحدهای کوچک به شدت مناسب می‌باشد.
– دچار خوردگی، زنگ زدگی، ترک و نشتی نمی‌شود.
– طول عمر بالا و مفیدی دارد.
– بهداشتی و غیر سمی می‌باشد.
– فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.
– در برابر اشعه خورشید و حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و … مقاوم می‌باشد.
– از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
– ساخت، نگهداری و تعمیر آن بسیار کم هزینه است.
– از نظر قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.
– نصب و راه اندازی سریع و آسانی دارد.
– به طبیعت و محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.
– کاملا آب بندی شده است.
– دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.

 

 

از سپتیک تانک به طور گسترده در مکان‌ها و صنایع زیادی استفاده می‌شود که مهم ترین آنها عبارتند از:
مجتمع‌های مسکونی
ویلاها
مجتمع‌های تفریحی
اماکن ورزشی
ساختمان‌های اداری
کارگاه‌های عمرانی
پروژه‌های ساختمانی
کارخانه‌های تولیدی و صنعتی
رستوران‌ها
سالن‌های غذاخوری
هتل‌ها
بیمارستان‌ها
مراکز درمانی
مراکز آموزشی
پایانه‌های باربری و مسافربری
پادگان‌ها
خوابگاه‌های دانشجویی

 

فارسی
تاسیسات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار