ساخت بازار
ساخت بازار

الزاماتی در ارتباط با طراحی و ساخت نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

یکی از مواردی که در توالت های فرنگی باید به آن توجه نمود، طراحی نشیمنگاه توالت فرنگی و نیز درب توالت فرنگی است. در این مورد می توان از استاندارد ملی ایران شماره 14903 استفاده کرد.

الزاماتی در ارتباط با طراحی و ساخت نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

توالت فرنگی بر اساس کاربرد استفاده کننده و یا سلیقه افراد در فرم‌ها و طرح‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌گردند. برای طراحی این محصول و دستیابی به بهترین توالت فرنگی متناسب با نیازهای موجود، لازم است که الزاماتی برای آن در نظر گرفته شود. یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود، طراحی نشیمنگاه توالت فرنگی و نیز درب توالت فرنگی است. در استاندارد شماره 14903 به طور کلی به این موضوع پرداخته شده است که در ادامه به بخشی از این استاندارد اشاره خواهیم کرد. جهت آشنایی با بهترین مارک توالت فرنگی و دریافت مناسب‌ترین و ارزانترین قیمت توالت فرنگی می‌توانید از سامانه ساخت بازار استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه استعلام قیمت توالت فرنگی خارجی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

الزامات نشیمنگاه و درب توالت فرنگی مطابق با استاندارد ملی ایران

در استاندارد ملی ایران شماره 14903 با عنوان "نشیمنگاه های پلاستیکی توالت فرنگی _ ویژگی‌ها و روش‌های آزمون" به تعیین الزاماتی در ارتباط با نشیمنگاه‌های پلاستیکی توالت فرنگی و درب‌های آن با یا بدون سایر عناصر فلزی پرداخته شده است. این استاندارد تنها برای دو نوع نشیمنگاه توالت فرنگی جهت استفاده از کاسه توالت فرنگی مطابق استاندارد EN 33:2011 کارایی دارد.

نشیمنگاه و درب توالت فرنگی مدنظر در این استاندارد به صورت یکی از دو نوع زیر می‌باشند:

  • توالت فرنگی نوع 1؛ دارای نشیمنگاه‌ها و درب‌های ساخته شده از مواد قالب گیری آمینوپلاستیک یا فنولیک خاص
  • توالت فرنگی نوع 2؛ دارای نشیمنگاه‌ها و درب‌های ساخته شده از پلاستیک‌های دیگر (که در این استاندارد به صورت کلی به روش‌های آزمون آن پرداخته شده است.)

سطح نشیمنگاه و درب توالت فرنگی باید عاری از هرگونه تاول زدگی، لایه لایه شدگی، رگه، تغییرات ناخواسته رنگی و خطوط تزریق باشد و به صورت کاملا صاف عرضه گردد. وجود هرگونه حفره داخلی در قطعات قالب گیری قابل قبول نیست. همچنین موادی که نیاز به پخت دارند، باید به صورت کامل تحت عملیات پخت قرار گیرد. جهت خرید و استعلام قیمت بهترین توالت فرنگی خارجی و ایرانی می‌توانید از سامانه ساخت بازار استفاده نمایید.

بهترین مارک توالت فرنگی

ابعاد استاندارد نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

ابعاد استاندارد نشیمنگاه توالت فرنگی نوع 1 و 2 به صورت جدول و شکل زیر می‌باشد؛ همچنین طرح جلو باز نشیمنگاه توالت فرنگی در صورتی قابل قبول است که از اعداد داخل جدول پیروی نموده و عرض قسمت جلو باز آن می‌تواند دارای حداقل و حداکثر مقدار به ترتیب 80 و 140 میلی‌متر باشد.

یکی از نکات مهم در طراحی توالت‌های فرنگی توجه به زاویه دید کاسه توالت است. نحوه ارتباط درب توالت فرنگی و نشیمنگاه آن باید به نحوی باشد که هنگام قرار گیری مجموعه نشیمنگاه و درب با زاویه 45 درجه نسبت به افق داخل کاسه توالت فرنگی قابل رویت نباشد. جهت دریافت قیمت بهترین مارک توالت فرنگی و یا ارزانترین توالت فرنگی می‌توانید از سایت ساخت بازار دیدن فرمایید.

 

نماد بعد

توضیح

بعد (میلی‌متر)

A

فاصله بیرونی‌ترین قسمت توالت فرنگی تا خط مرکز پیچ‌های لولا

حداقل 432 و حداکثر 463

B

بیشترین طول قسمت باز

حداقل 255 و حداکثر 285

C

بیشترین پهنا قسمت باز

حداقل 215 و حداکثر 240

D

عرض توالت فرنگی در پهن‌ترین قسمت

حداقل 380

E

فاصله لبه خارجی تا لبه داخلی نشیمنگاه توالت فرنگی

حداقل 57

F

فاصله مرکز پیچ‌های لولا نشیمنگاه

145 تا 175

G

فاصله خط مرکزی پیچ‌ها تا لبه داخلی نشیمنگاه توالت فرنگی

حداقل 85 و حداکثر 95

ابعاد استاندارد نشیمنگاه توالت فرنگی

الزامات طراحی و ساخت نشیمنگاه توالت فرنگی

مواد پلاستیکی مورد استفاده در ساخت نشیمنگاه نوع 2 باید به نحوی باشد که سفیدک (حرکت افزودنی‌های مواد به سطح قطعه پس از تولید) نزند. طراحی نشیمنگاه توالت فرنگی باید به صورتی باشد که سطح زیرین آن صاف بوده و لبه تیزی در آن وجود نداشته باشد. حداق مقدار توررفتگی ممکن در ساخت سطح زیری توالت فرنگی باید مدنظر قرار داده شود. برآمدگی‌های به وجود آمده از بخش‌های توخالی نشیمنگاه می‌تواند به یک یا چند دلیل زیر اتفاق بیفتد که تورفتگی‌ها تنها در این موارد مجاز می‌باشند:

  • جهت تجهیز و یا تقویت قطعات لولایی
  • جهت تجهیز ضربه گیر
  • جهت استفاده از فاصله انداز برای بالا بردن سطح نشیمنگاه از لبه کاسه توالت
  • جهت علامت گذاری

الزامات طراحی شکل بهداشتی توالت فرنگی می‌تواند به صورتی باشد که هر تورفتگی در سطح زیری نشیمنگاه دارای مساحتی بیش از 5000 میلی‌مترمربع باشد و یا به شکلی باشد که از موارد زیر تبعیت کند:

  • طراحی توالت فرنگی به نحوی باشد که شابلونی مطابق شکل زیر بتواند داخل قسمت تورفته، بین صفحه محافظ و نشیمنگاه توالت جا زده شود.
  • با قرار گیری شابلون در قسمت تو رفته، کلیه بخش‌های قسمت تورفته توسط صفحه محافظ پوشانده گردند.
  • حداکثر عمق قسمت تو رفته در تمام نقطه‌ها برابر 12 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود و بیش از این مقدار مجاز نمی‌باشد. همچنین لبه‌های این قسمت‌ها نباید به هیچ عنوان بریده شوند.
  • تمام نقاط روی آن باید به صورت کامل با یک کره دارای قطر 20 میلی‌متر در تماس باشند.

طراحی نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

نشانه گذاری‌های لازم بر روی توالت فرنگی

هر محصول توالت فرنگی باید دارای نشانه‌های زیر باشد که این نشانه‌ها باید به صورت مهر یا به صورت برجسته در تمام طول عمر توالت فرنگی باقی بمانند:

  • نام، مشخصات و علامت تجاری شرکت و کارخانه سازنده توالت فرنگی
  • کشور سازنده نشیمنگاه و درب توالت فرنگی
  • نشان ملی استاندارد ایران در صورت داشتن پروانه
  • نوع کالا

همچنن برچسب‌های اطلاعاتی در ارتباط با نشیمنگاه توالت فرنگی و درب آن باید در کنار محصول ارائه شود که شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نوع پاک کننده مجاز جهت استفاده بر روی درب و نشیمنگاه توالت فرنگی
  • نوع جلادهنده مجاز جهت استفاده بر روی نشیمنگاه و درب توالت فرنگی

در این نوع برچسب‌ها باید به این موارد اشاره گردد: از مصرف پودر شستشو و سایر مواد ساینده جهت تمیز نمودن نشیمنگاه و درب توالت پرهیز شود؛ بخصوص پاک کننده‌های کاسه توالت فرنگی. قرار گیری سیگار روشن بر روی درب یا نشیمنگاه مجاز نمی‌باشد.

بسته بندی توالت فرنگی باید به نحوی باشد که در زمان حمل و نقل هیچ آسیبی به آن وارد نشود. جهت مشاهده بهترین مارک توالت فرنگی خارجی و دسترسی به قیمت روز آن می‌توانید از سامانه ساخت بازار استفاده نمایید.  

استعلام قیمت توالت فرنگی در ساخت بازار

ساخت بازار به عنوان یکی از بازارهای بین المللی مصالح ساختمان و تاسیسات مکانیکی شناخته می شود که می‌توانید در آن آخرین استعلام قیمت محصولات ساختمانی را مشاهده نمایید. اگر قصد خرید و دریافت قیمت بهترین مارک توالت فرنگی و یا ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین آن را دارید می‌توانید از بخش تجهیزات بهداشتی سایت ساخت بازار وارد قسمت توالت فرنگی شده و با مشاهده شرکت‌های معتبر سازنده توالت فرنگی و مقایسه قیمت‌های آنها، اقدام به خرید نمایید.

اگر به دنبال قیمت انواع توالت فرنگی سرامیکی، خارجی و ... هستید، ساخت بازار همراه شماست. از برندهای معروف توالت فرنگی می‌توان به توالت فرنگی مروارید (چینی بهداشتی مروارید)، توالت فرنگی چینی کرد، چینی ارس و ... اشاره کرد که قیمت بهترین مارک نشیمنگاه و درب توالت فرنگی خارجی و ایرانی در ساخت بازار قرار داده شده است.

 

منبع : استاندارد ملی ایران شماره 14903

فارسی
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار