ساخت بازار
ساخت بازار

انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

اولین و مهم‌ترین نکته درانتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور توجه به میزان بازدهی رادیاتور بر حسب کیلوکالری است. همچنین شرایطی همچون شرایط اقلیمی منطقه، میزان تابش نور خورشید، حرارت و رطوبت فضای بیرون، نوع کاربری فضا، وضعیت عملیات ساختمان و ... در خرید رادیاتور مورد نیاز دخیل هستند.

انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور

انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آن با یک مهندس مکانیک طراح تاسیسات مشورت نمایید. اگر می‌خواهید به صورت کلی با انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد خرید رادیاتور پنلی یا دیگر انواع آن را دارید، می‌توانید از سامانه ساخت بازار، تنها سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی در ایران استفاده نمایید. در این سامانه می‌توانید آخرین استعلام قیمت محصولات ساختمانی را دریافت کنید.

انتخاب مناسب‌ترین رادیاتور

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید رادیاتور توجه به میزان بازدهی رادیاتور بر حسب کیلوکالری است و تعداد پره‌های رادیاتور نمی‌تواند تعیین کننده خوبی برای انتخاب رادیاتور مناسب باشد. بدین جهت ابتدا باید بررسی شود که فضا یا اتاق چه میزان کیلوکالری برای گرمایش خود نیاز دارد و سپس اقدام به انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور کرد.

اولین پارامتر اثر گذار در انتخاب رادیاتور مناسب توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه است. شرایطی همچون تابش نور خورشید، حرارت و رطوبت فضای بیرون، نوع کاربری فضا، وضعیت عملیات ساختمان و ... در خرید مناسب‌ترین رادیاتور مورد نیاز دخیل هستند. این شرایط برای محاسبه بار حرارتی استفاده می‌شود. در زیر مقدار کیلو کالری مورد نیاز برای شرایط اقلیمی متفاوت آورده شده است:

  • استان‌های با اقلیم گرمسیری مانند کرمان و خوزستان به ازای هر متر مربع مقدار 80 کیلو کالری بر ساعت
  • استان‌های با اقلیم معتدل مانند تهران و اصفهان به ازای هر متر مربع مقدار 120 کیلو کالری بر ساعت
  • استان‌های با اقلیم سردسیری مانند اردبیل و کردستان به ازای هر متر مربع مقدار 150 کیلو کالری بر ساعت

اگر قصد خرید و یا آشنایی با پرفروش ترین رادیاتورها را دارید، می‌توانید به بخش رادیاتور در سامانه ساخت بازار مراجعه کنید تا آخرین استعلام قیمت انواع رادیاتور از جمله رادیاتور پنلی، رادیاتور پره‌ای، رادیاتور آلومینیومی و .. را دریافت نمایید و با فروشندگان معتبر این محصول آشنا شوید.

 انتخاب رادیاتور مناسب

مثالی از انتخاب رادیاتور مناسب برای اتاق

به عنوان مثال می‌خواهیم بررسی کنیم برای فضای 30 متری در شهر تهران چه مقدار کیلو کالری انرژی احتیاج است و چه تعداد پره‌ رادیاتور با توجه به مشخصات تعیین شده نیاز خواهد بود؟

تهران با توجه به این که در اقلیم معتدل بیان شده در بالا جای دارد در نتیجه برای 30 مترمربع فضا به 3600=120*30 کیلوکالری انرژی نیاز است. با در نظر گرفتن وجود دو رادیاتور با بازدهی هر پره برای رادیاتور اول 120 و برای رادیاتور دوم 145 کیلوکالری خواهیم داشت:

رادیاتور اول؛ 3600 تقسیم بر 120 = 30 پره

رادیاتور اول؛ 3600 تقسیم بر 145 = 24.83 پره (به سمت بالا رند می‌شود: 25 پره)

برای انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور باید به جای گیری فضا در طبقات ساختمان دقت نمود. اگر واحد در طبقات اول و آخر قرار گرفته باشد، به علت دریافت سرما از طریق زمین و پشت بام به مقادیر فوق مقدار 20 درصد نیز اضافه می‌شود؛ یعنی در طبقه اول و طبقه آخر ساختمان برای فضای 30 متری، رادیاتور اول نیازمند 36 پره و رادیاتور دوم نیازمند 30 پره است. همچنین برای دیوارهایی که با فضای سرد بیرون در ارتباط باشند، باید این میزان 20 درصد افزایش در نظر گرفته شود.

راهنمای انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی از جمله رادیاتورهای پرکاربرد برای فضاهای ساختمانی است که به دلیل ظاهر شکیل و یکپارچه با هر سلیقه و هر سبک دکوراسیون داخلی همخوانی دارد. این رادیاتورها که عمدتا از جنس فولاد ساخته می‌شود، مقاومت بالایی دارند. همچنین در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای، اگرچه از نظر ضریب حرارتی دارای مقادیر یکسانی هستند اما قیمت مناسب‌تری دارند.

رادیاتورهای پنلی در سه نوع مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند. انواع رادیاتورهای پنلی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • رادیاتور تک پنل تک کانوکتور
  • رادیاتور دو پنل تک کانوکتور
  • رادیاتور دو پنل دو کانوکتور

پرفروش ترین رادیاتور پنلی | قیمت رادیاتور

با توجه به اینکه مدل دو پنل دو کانوکتور دارای ضریب حرارتی بالاتری هستند، شرکت‌های تولیدی رادیاتور پنلی از این مدل رادیاتورها بیشتر استقبال کرده‌اند. برای خرید انوع رادیاتور و استعلام قیمت رادیاتور پنلی می‌توانید به بخش تاسیسات گرمایشی سایت ساخت بازار مراجعه کنید. در جدول زیر سایزبندی رادیاتور پنلی دو کانوکتور دو پنل بر اساس ضریب حرارت برای منطقه معتدل آورده شده است:

سایزبندی رادیاتور پنلی دو کانوکتور دو پنل متراژ پاسخگو (مترمربع)
رادیاتور پنلی 60 سانتی‌متری 5 تا 9
رادیاتور پنلی 80 سانتی‌متری 10 تا 14
رادیاتور پنلی 100 سانتی‌متری 15 تا 19
رادیاتور پنلی 120 سانتی‌متری 20 تا 24
رادیاتور پنلی 140 سانتی‌متری 25 تا 29
رادیاتور پنلی 160 سانتی‌متری 30 تا 34

با توجه به جدول بالا می‌توانید نسبت به خرید رادیاتور پنلی مناسب با توجه به تفکیک فضایی منزل خود اقدام نمایید. به عنوان مثال اگر متراژ پذیرایی شما 30 مترمربع باشد، می‌توانید از یک رادیاتور پنلی 160 سانتی‌متری و یا دو عدد رادیاتور پنلی 100 سانتی‌متری استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که برای محیط‌های اداری می‌توان از رادیاتورهای کوچک‌تر استفاده نمود.

در هنگام خرید سایزبندی مناسب رادیاتور، باید به ضریب حرارتی آن توجه نمایید و حتما چک کنید که دارای گارانتی معتبر باشند. گارانتی معتبر رادیاتور پنلی می‌تواند این اطمینان را به شما دهد که بتوانید چندین سال از رادیاتور خود با اطمینان خاطر استفاده کنید و نگران زنگ زدگی و رنگ و رو رفتگی آن نباشید.

استعلام قیمت رادیاتور در ساخت بازار

پس از آنکه با نحوه انتخاب سایزبندی مناسب رادیاتور آشنا شدید، لازم است که از قیمت آن مطلع شوید تا بتوانید بهترین رادیاتور مناسب خود را خریداری نمایید. ساخت بازار، تنها پلتفرم آنلاینی است که شما می‌توانید با مراجعه به آن، از آخرین استعلام قیمت رادیاتور مطلع شوید و با تامین کنندگان و برندهای مختلف آن به صورت کاملا مستقیم در ارتباط باشید. برای دریافت قیمت انواع رادیاتور می‌توانید به بخش دسته بندی محصولات ساخت بازار مراجعه کنید و از بخش تاسیسات مکانیکی، به قیمت این محصول دسترسی پیدا کنید.

فارسی
تاسیسات
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار