ساخت بازار
ساخت بازار

هر آنچه باید درباره هیتر برقی مرغداری بدانید!

تاریخ انتشار: 2 سال پیش

جت هیتر برقی مرغداری با نام بخاری موشکی، یک نوع تجهیز گرمایشی است که به کمک جریان برق، گرمای مورد نیاز در مرغداری‌ها را فراهم می‌کند. هیترهای برقی ظرفیت حرارتی بالایی داشته و به آسانی می‌توانند سالن‌های بزرگ را گرم ‌کنند.

هر آنچه باید درباره هیتر برقی مرغداری بدانید!

هیتر یکی از تاسیسات گرمایشی است که به منظور تامین گرما در فعالیت‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیترها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که مدل برقی آن، برای گرم کردن مرغداری‌ها کاربرد دارد. به کار بردن هیترهای برقی صنعتی موجب کاهش مصرف انرژی شده و در نتیجه هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. هیتر برقی‌های صنعتی علاوه بر مرغداری در مکان‌های عمومی، ساختمان ادارات، انبارها و سالن‌های ورزشی نیز به کار می‌روند. برای آشنایی با انواع هیتر برقی‌های مورد استفاده در مرغداری‌ها تا انتهای مطلب با ساخت بازار همراه باشید.

جت هیتر برقی مرغداری چیست و چگونه کار می کند؟

جت هیتر برقی مرغداری با نام بخاری موشکی، یک نوع تجهیز گرمایشی است که به کمک جریان برق، گرمای مورد نیاز در مرغداری‌ها را فراهم می‌کند. هیترهای برقی ظرفیت حرارتی بالایی داشته و به آسانی می‌توانند سالن‌های بزرگ را گرم ‌کنند. نحوه‌ی عملکرد هیتر برقی مانند سشوارهای صنعتی است بدین صورت که ابتدا هوای سرد وارد دستگاه هیتر می‌شود و پس از عبور از قطعه‌ی گرمایشی هیتر، دمای آن زیاد شده و گرم می‌گردد. هیترهای صنعتی و کارگاهی برقی مورد استفاده در مرغداری‌ها، مجهز به یک فن دمنده می‌باشند که هوای گرم تولید شده به کمک آن‌ها در محیط اطراف پخش می‌شود. نصب هیتر برقی با دور کردن و از بین بردن گرد و غبار و ذرات معلق در هوا نقش مهمی در تهویه‌ هوا ایفا می‌کند.

جت هیتر برقی در سه نوع مختلف زیر تولید می‌شود:

  1. هیتر برقی تک فاز 3 کیلووات فن دار
  2. هیتر برقی تک فاز 5 کیلووات فن دار
  3. هیتر برقی سه فاز 15 کیلووات فن دار

مشخصات فنی انواع هیتر برقی صنعتی به شرح جدول زیر است:

مدل هیتر

هیتر 3 کیلووات

هیتر 5 کیلووات

هیتر 15 کیلووات

حجم هوا دهی

 (متر مکعب بر ساعت)

300

500

1050

برق مصرفی

220 ولت تک فاز

220 ولت تک فاز

440 ولت سه فاز

توان موتور (وات)

16

40

80

ابعاد دستگاه

(طول × عرض × ارتفاع)

290 × 170 × 320

420 × 340 × 320

720 × 330 × 600

وزن جت هیتر (کیلوگرم)

3

8

24

 

برای استعلام قیمت محصولات ساختمانی و یا انواع هیتر، می‌توانید به بخش دسته بندی سامانه ساخت بازار مراجعه کرده و با تولیدکنندگان در ارتباط باشید.

هیتر برقی صنعتی

هیتر تابشی برقی

از دیگر انواع هیتر‌های برقی که در مرغداری استفاده می‌شود، هیتر تابشی برقی می‌باشد. این نوع هیتر صنعتی همانند تابش نور خورشید، امواج گرما را از خود مستقیما به سطح اشیا ساطع می‌کند. شرایط جوی، باد و باران در اثر گرمایشی هیترهای تابشی هیچ تأثیری ندارند. به همین جهت در انواع ساختمان‌های صنعتی، تجاری و حتی فضای باز کاربرد دارند. از مزیت‌های هیتر تابشی برقی، به سریع پخش شدن گرما در محیط می‌توان اشاره کرد. که این امر موجب می‌شود گرم کردن محیط مرغداری در کمترین زمان انجام گیرد. استفاده از این نوع هیتر، دارای ایمنی بالایی می باشد و یکی از ایده‌آل ترین انتخاب ها، برای مرغداری می‌باشد. 

مزیت های استفاده از هیتر برقی

مرغداری‌هایی که به شبکه‌ی گاز شهری متصل نیستند و امکان تعبیه لوله و اتصالات در آن‌ها وجود ندارد، می‌توانند به راحتی از هیتر برقی استفاده کرده  و از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوند. از دیگر مزیت استفاده از هیتر برقی صنعتی تولید هوای گرم بدون آلودگی است. معمولا هیترهای گازی یا گازوئیلی با انتشار گازهای دی اکسید کربن و مونو کسید کربن، برای سلامتی مرغ‌ها خطرناک می‌باشند. همچنین هیتر برقی‌ها به دلیل عدم وجود مشعل در ساختارشان، امنیت مرغ‌ها را تامین می‌کنند و از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های گزاف به مرغداری جلوگیری می‌شود.

نکات اجرایی انواع هیترها

نکات اجرایی یونیت هیترها با توجه به فهرست وارسي كنترل كيفيت اجراي ساختمان ضابطه‌ی شماره‌ی 3-841، شامل موارد زیر است:

  • ارتفاع نصب یونیت هیتر از سطح زمین باید در هر مورد با توجه به جریان هوای گرم در هر فضا مشخص شود.
  • در صورت لزوم برای هواگیری باید شیر کنترل هواگیری دستی یا خودکار روی لوله های رفت و برگشت نصب شود.
  • لوله‌های رفت و برگشت باید با اتصال باز شو به یونیت هیتر (واحد گرمایی) وصل شوند.
  • یونیت هیتر باید روی پایه مناسبی که بتواند وزن آن را تحمل کند، قرار گیرد یا با میلگرد به سقف آویخته شود.
  • کنترل یونیت هیتر با قطع و وصل باد بزن که به فرمان ترموستات اتاقی انجام می‌شود، صورت می‌گیرد. ترموستات اتاقی باید روی دیوار در مسیر برگشت هوا نصب شود.
  • یونیت هیتر باید تیغه‌های قابل تنظیم در سمت خروج هوا داشته باشد.
  • لوله‌های رفت و برگشت و بدنه یونیت هیترهای عمودی، به طور جداگانه با میل گرد دنده شده باید به سقف وصل شوند.
  • هیج لوله‌ای نباید از قسمت زیر یونیت هیتر عبور کند.
  • در مسیر لوله رفت باید یک شیر کشویی و در مسیر لوله برگشت باید یک شیر کف فلزی هم اندازه لوله تفذیه کننده واحد حرارتی نصب شود.

جت هیتر برقی

نکات مهم قبل از خرید هیتر مرغداری

برای اینکه هیتر برقی دارای بیشترین بازده باشد، بهتر است قبل از خرید نکات زیر بررسی شود:

  • عایق بندی : به کارگیری عایق بندی مناسب موجب می‌شود که از تلف شدن گرما جلوگیری شده و با کمترین مقدار سوخت در کوتاه ترین زمان، دمای مورد نظر در مرغداری تامین شود.
  • چک کردن اتصالات برق شهری : منبع تغذیه‌ی هیترهای برقی جریان برق می‌باشد که به دو روش زیر تامین می‌شود:
  1. استفاده از موتور برق در صورت نبود انشعابات برق شهری
  2. استفاده مستقیم از جریان برق‌ شهری یا روستایی
  • مکان مرغداری‌ : اگر مرغداری احداث شده در منطقه‌ی سردسیر باشد، نیاز به گرما بیشتر می‌شود در نتیجه باید هیتر برقی با ظرفیت گرمایشی بالا خریداری شود.
  • نوع جوجه‌ های پرورشی : انتخاب و خرید هیتر برقی برای مرغداری  با توجه به طول عمر و نوع جوجه‌های پرورشی بستگی دارد. در برخی از موارد، وجود هوای گرم بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب جوجه‌ها شود.

نحوه‌ی استعلام قیمت هیتر برقی از ساخت بازار

مصرف کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه بین المللی تجاری ساخت بازار از انواع محصولات ساختمانی نظیر یونیت هیترها استعلام قیمت گرفته و از قیمت برندهای مختلف آگاه شوند. این کار سبب می‌شود با مقایسه‌ی قیمت تولیدکننده‌ها، در نهایت مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید. همچنین اگر تامین کننده‌ی محصولات هستید، می توانید با عضویت در سامانه ساخت بازار و ساخت پنل کاربری محصولات خود را به خریداران معرفی کنید و بدون واسطه با آن‌ها در ارتباط باشید.

فارسی
تاسیسات
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار