ساخت بازار
ساخت بازار

جزئیات نصب دزدگیر منزل و راهنمای خرید دزدگیر اماکن

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

سنسورهای دزدگیر با تشخیص حرکت، فعال کردن پنل مرکزی سیستم دزدگیر و در نهایت روشن کردن آژیر و اطلاع رسانی به صاحبان از طریق سیستم تلفن کننده عمل می‌کنند.

جزئیات نصب دزدگیر منزل و راهنمای خرید دزدگیر اماکن

روش نصب دزدگیر منزل یا اماکن به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات امنیتی، اهمیت زیادی دارد. در زمان سرقت، سنسورهای دزدگیر با تشخیص حرکت، فعال کردن پنل مرکزی سیستم دزدگیر و در نهایت روشن کردن آژیر و اطلاع رسانی به صاحبان از طریق سیستم تلفن کننده عمل می‌کنند. در ادامه به معرفی اجزا نصب دزدگیر منزل خواهیم پرداخت. برای دریافت آخرین قیمت دزدگیر منزل و خرید سیستم دزدگیر اماکن می‌توانید از سامانه تجارت بین الملل محصولات ساختمان ساخت بازار استفاده نمایید.

نحوه نصب دزدگیر منزل

برای نصب دزدگیر منزل لازم است که به صورت مرحله به مرحله با نصب اجزا تشکیل دهنده دزدگیر اماکن آشنا شویم. هر دزدگیر منزل از اجزا زیر تشکیل شده است:

مهم‌ترین بخش نصب هر سیستم امنیتی توجه به سیم کشی چشمی‌ها به پنل مرکزی است. سیم کشی این چشمی‌ها باید به صورتی باشد که تغذیه و فرمان آن به ترتیب به صورت موازی و سری سیم کشی گردد. در این سیستم‌های امنیتی از ترمینال AUX برای تغذیه و از Zone برای فرمان چشمی‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی کاربردها و نصب هر یک از اجزا دزدگیر اماکن خواهیم پرداخت:

نصب پنل مرکزی

پنل مرکزی یا پنل کنترل در واقع مغز فرمان دهنده سیستم اعلام سرقت است. تمامی تجهیزات تشخیص دهنده و اعلام کننده هشدار بر روی پنل مرکزی قرار می‌گیرند. هر پنل دزدگیر دارای یک ورودی برق شهری است که جهت استفاده در زمان قطعی برق نیز باید به باتری جداگانه‌ای (برق اضطراری) وصل شود.

در واقع دزدگیر برای فراهم آوردن ولتاژ مورد نیاز از برق شهری (220 ولت متناوب) نیاز به مدار تعذیه سوییچینگ و یا مدار تغذیه ترانس دارد. این مدارها وظیفه تبدیل برق شهری متناوب AC به برق مستقیم DC با ولتاژ 12 ولتی را بر عهده دارند. ورودی برق در دزدگیر اماکن از دو ترمینال فاز (P) و  نول (N) تشکیل شده است. در صورتی که برق ساختمان قطع شود، پس از آن که دزدگیر منزل، پیام قطع برق را ارسال کند، باتری مخصوص دزدگیر سیستم اعلام سرقت فعال می‌شود.

نصب پنل مرکزی دزدگیر منزل

برای خرید پنل مرکزی و استعلام قیمت دزدگیر می‌توانید به بخش تاسیسات برقی سامانه تجارت بین المللی ساخت بازار مراجعه کنید.

چشمی دزدگیر

چشمی دزدگیر از تجهیزات مهم در فرآیند نصب دزدگیر منزل است که می‌تواند با تشخیص حرکت در محیط تحت شعاع خود و ارسال فرمان خطر به پنل مرکزی از سرقت جلوگیری کند. چشمی‌های دزدگیر  در دو نوع سیمی و بی سیم تولید می‌شوند که هرکدام حساسیت و برد مخصوص به خود را دارند.

مفهوم PIR (Passive Infrared Sensor) در سنسور چشمی دزدگیر این است که چشمی‌ها تنها اشعه مادون قرمز را دریافت می‌کنند، بدون این که از خود انرژی ساطع کنند. هر جسمی که دمای بالاتر از صفر درجه داشته باشد، امواج مادون قرمز از خود ساطع می‌کند. سنسورهای حرکتی چشمی دزدگیر منزل نیز با تشخیص امواج ساطع شده از بدن انسان بر روی سطح کریستال، پیزو الکتریک می‌تاباند که این امر تغییرات حرارتی را در سطح کریستال به وجود می‌آورد؛ در نتیجه این تغییرات حرارتی، تغییر ولتاژ در خروجی رخ می‌دهد که با تقویت این فرآیند می‌تواند موجب فعالسازی یک رله شود. در نهایت پالس‌هایی از طریق سرور ارسال می‌شود که باعث به صدا در آمدن آژیر و تماس با شماره‌های ذخیره شده در سیستم دزدگیر منزل می‌شود.

در سنسور چشمی یک نشانگر LED وجود دارد که در حالت عادی خاموش بوده و به محض احساس حرکت و خطر روشن می‌شود. برای غیرفعال کردن این نشانگر باید جامپر قرار گرفته بر روی برد سنسور از مدار خارج شود.

سنسور مگنت

مگنت یکی از انواع سنسورهای دزدگیر منزل است که از خاصیت القایی برای درک و تشخیص تغییرات محیط استفاده می‌کند. برای آشنایی با نحوه نصب دزدگیر منزل باید بدانید که این مگنت دزدگیر اماکن از دو بخش فک متحرک و فک ثابت تشکیل شده است. در قسمت فک ثابت مگنت از دو عدد ترمینال برای اتصال سنسور مگنت به پنل مرکزی استفاده می‌شود. در واقع با استفاده از این دو ترمینال می‌توان ارتباط بین سرور دزدگیر و مگنت را با کمک یکی از زون‌های اعلام سرقت فراهم کرد.

برای فعال کردن این سنسور کافی است پلاتین را بر روی چهارچوب در یا پنجره نصب کرد و قسمت القایی آن را نیز بر روی قسمت متحرک درب قرار داد. فاصله این دو قسمت نباید بیش از 2 تا 4 میلی‌متر باشد. هنگامی که درب یا پنجره باز می‌شود، فک متحرک حرکت می‌کند و قسمت آهنربایی مگنت دزدگیر منزل از محل اصلی خود فاصله می‌گیرد؛ در این مرحله مدار بین این دو قطعه باز می‌شود و پالس‌های محرکی را برای سرور دزدگیر ارسال می‌کند. در نصب مگنت دزدگیر باید دقت شود که فلش‌های روی پلاتین و آهنربا باید در یک جهت باشند. همچنین بهتر است که مگنت‌ها در قسمت بالا یا پایین درب قرار گیرند.

سنسور مگنت دزدگیر اماکن

سنسور ضربه یا شوک

سنسور ضربه یا سنسور شوک در نصب دزدگیر منزل یکی دیگر از سنسورهای پرکاربرد هستند. این نوع سنسورها در سیستم اعلام سرقت اماکن از یک پللاتین و یک پیچ تنظیم کننده تشکیل شده‌اند. هنگامی که ضربه یا شوکی به شیشه‌ای که سنسور بر روی آن نصب شده باشد وارد شود، پیام اعلام سرقت از طریق این سنسورها به پنل مرکزی سیستم دزدگیر منزل ارسال می‌شود. در این زمان تیغه‌های پلاتین که در اثر ضربه از هم جدا می‌شوند و این تغییر از طریق سیم‌های متصل به پنل مرکزی باعث فعال شدن سرورهای آن می‌شود.

نصب اسپیکر و پیزوالکتریک در دزدگیر منزل

هر پنل مرکزی دزدگیر به هشداردهنده‌های صوتی و نوری مجهز است. اسپیکر دزدگیر همان تجهیزات تولید کننده صدا در سیستم دزدگیر  منزل است که با ایجاد صدا باعث فرار سارق می‌شود و از وقوع سرقت خبر می‌دهد. پیزوالکتریک با استفاده از خروجی 12 ولتی دستگاه دزدگیر عمل می‌کند و دارای یک ترانزیستور مستقل است.

تلفن کننده

در نصب دزدگیر منزل به روش‌های نوین معمولاْ از یک پیام رسان استفاده می‌کنند. این سیستم تلفن کننده به دو صورت خط ثابت و سیمکارتی در بازار وجود دارد. هنگامی که سیستم پنل مرکزی با تشخیص خطر فعال می‌شود، با صاحبان محل تماس می‌گیرد و آن‌ها را از سرقت با خبر می‌کند.

در روش نصب دزدگیر اماکن با تلفن کننده خط شهری، مزایایی مانند قیمت مناسب و استفاده از تلفن شهری وجود دارد اما در صورتی که سارقین تماس تلفنی را از کار بیندازند، تلفن کننده توانایی اطلاع رسانی بصورت پیامک را ندارد. اما در سیستم‌های دزدگیر منزل که از تلفن کننده‌های سیم کارتی استفاده شود به راحتی می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. همچنین امنیت بالایی دارد و امکان اطلاع رسانی به صورت پیامک SMS نیز در آن وجود دارد اما به نسبت نوع قبلی قیمت بالاتری خواهد داشت.

تلفن کننده دزدگیر منزل

برای خرید تجهیزات دزدگیر خانه و استعلام قیمت آن می‌توانید از بخش سیستم حفاظتی سامانه ساخت بازار استفاده کنید.

نکات مهم در رابطه با محل نصب دزدگیر منزل

مهم نصب دزدگیر منزل باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دزدگیر اماکن باید در محلی نصب شود که در معرض رطوبت و گرما نباشد.
  • دستگاه مرکزی دزدگیر نباید در محلی رو به حرارت، پنجره یا چراغ قوی قرار گیرد.
  • سیستم مرکزی دزدگیر نباید به راحتی در دسترس باشد تا احتمال هر گونه دستکاری در آن از بین برود.
  • امکان ورود کابل ورودی و خروجی سنسورها و آژیرها به محل نصب فراهم باشد.
  • سیستم دزدگیر منزل در محلی نصب شود که ریموت کنترل دارای برد کافی باشد و از پشت درب عمل نماید.
  • در پنل سیمکارتی، آنتن کافی جهت نصب و عملکرد مناسب دزدگیر وجود داشته باشد.

استعلام قیمت دزدگیر در ساخت بازار

همانطور که در بخش‌های قبل توضیح داده شد، هر سیستم مرکزی دزدگیر از اجزا مختلفی تشکیل شده است که کیفیت هر یک از اجزا در عملکرد مناسب دزدگیر خانه اثر گذار است. اگر قصد خرید دزدگیر منزل را دارید و نمی‌دانید فروشندگان معتبر آن را در کجا پیدا کنید، کافی است از بخش خرید دزدگیر سامانه ساخت بازار استفاده کنید. در این سامانه علاوه بر معرفی فروشندگان معتبر، می‌توانید آخرین استعلام قیمت اجزا سیستم دزدگیر مانند قیمت چشمی دزدگیر، قیمت تلفن کننده دزدگیر، قیمت آژیر دزدگیر و ... را در این سامانه تجارت بین الملل دریافت کنید.

تولید کنندگان و تامین کنندگان سیستم‌های دزدگیر و تجهیزات آن نیز می‌توانید در سامانه تجارت بین المللی ساخت بازار با ساخت پنل کاربری خود را به خریداران معرفی نمایند. همچنین با قرار دادن قیمت کلیه محصولات برقی و ساختمانی، خریداران را برای خرید بهترین سیستم دزدگیر خانه یاری کنند.

فارسی
تاسیسات
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار