ساخت بازار
ساخت بازار

چراغ خطی چیست + بررسی نحوه نصب آن

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

این نوع چراغ‌ها از لوازم روشنایی به شمار می‌روند که منابع نوری آن‌ها بر روی یک خط قرار گرفته‌ و می‌توانند نور خطی تولید کنند.

چراغ خطی چیست + بررسی نحوه نصب آن

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر مورد توجه در ساختمان است که اگر به درستی انجام شود موجب زیبایی فضا و جذابیت آن می‌شود. امروزه از مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی، می‌توان به چراغ‌های خطی اشاره کرد که برای زیبا کردن و روشنایی محیط به کار می‌روند. از برتری‌های چراغ‌های خطی می‌توان به طول عمر بیشتر، شار نوری بهتر و مصرف انرژی کمتر اشاره کرد که توانسته تقاضا برای خرید این نوع چراغ را افزایش دهد. چراغ‌های خطی برای طراحی نمونه‌های شیک و لوکس نورپردازی بسیار مناسب هستند و به کارگیری آن‌ها به زیبایی محیط می‌افزاید. برای آشنایی بیشتر با این محصول تا انتهای مطلب با سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی ساخت بازار همراه باشید

چراغ خطی چیست؟

چراغ‌ های خطی به دلیل اینکه شبیه به یک خط هستند، به این نام شهرت یافته‌اند. این نوع چراغ‌ها از لوازم روشنایی به شمار می‌روند که منابع نوری آن‌ها بر روی یک خط قرار گرفته‌ و می‌توانند نور خطی تولید کنند. چراغ‌های خطی می‌توانند با ایجاد الگوهای نوری منظم و نامنظم، به زیبایی فضا اضافه کنند. این چراغ‌ها هم به‌صورت لامپ‌های مهتابی کوچک هستند و هم به شکل نوارهای ال‌ ای ‌دی خطی که می‌توان آن‌ها را به شکل پروفیل‌های منحنی یا خطی شکاف داد. چراغ‌های خطی معمولاً در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند و در هر فضا و مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های چراغ های خطی چه مواردی هستند؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی چراغ‌های خطی در مقایسه با چراغ‌های سنتی، کیفیت و عملکرد مناسب آن‌ها است. لامپ‌ های این چراغ‌ها از ال ای دی ساخته می‌شود تا در کنار مصرف پایین انرژی، بازدهی مناسبی داشته باشند. چراغ‌های خطی گرمای زیادی تولید نمی‌کنند و نوری یکدست و عاری از هرگونه تشعشعات مضر ارائه می‌دهند. این چراغ‌ها تنوع بالایی در رنگ و ابعاد دارند و با بسیاری از دکوراسیون‌ها و محیط‌ها قابل تطبیق هستند. از مزایای دیگر چراغ‌های خطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  مقاومت بالا در برابر ضربه و شرایط جوی سخت
  •  نور ملایم
  •  ایجاد محیطی آرام و دلپذیر
  • قیمت اقتصادی و به صرفه نسبت به سایر منابع نوری مدرن

چراغ خطی

برای خرید و استعلام قیمت انواع چراغ خطی می‌توانید به بخش دسته بندی چراغ و نورپردازی در سامانه محصولات ساختمانی ساخت بازار مراجعه کرده و با مقایسه قیمت تولیدکنندگان مختلف در نهایت مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

کاربرد چراغ خطی

به دلیل انعطاف پذیری بالای این نوع چراغ‌ها در کاربردهای متنوع و گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از چراغ‌های خطی به عنوان یک روشنایی می‌تواند به هر نوع طراحی، دامنه‌ی دید بیشتری ببخشد. همچنین فضای بصری کمتری را اشغال کرده و می‌توانند فضا را بزرگتر به نظر برسانند. به طور مثال:

  •  اگر بخواهیم طرحی ایجاد کنیم که مردم را به خود جذب کند یا محصولی را بخواهد که دارای پوشش درخشان چشمگیری باشد، بهترین انتخاب استفاده از چراغ‌های خطی است.
  • چراغ‌های خطی در نورپردازی عمومی، زیر کابینت، داخل کابینت‌های قدی آشپزخانه، کمدهای لباس و زیر شلف‌های چوبی کاربرد دارند. این چراغ‌ها می‌تواند به صورت عمودی و افقی قرار بگیرند.
  • برای روشن کردن اشیاء خاصی که چیزی در بالای سر آن‌ها نباشد مانند میز کنفرانس، مناسب هستند.
  • چراغ‌های خطی برای روشنایی اماکن کار، فضاهای عمومی، کافه‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های مسکونی و بسیاری مکان‌های دیگر به کار می‌روند.

نصب چراغ خطی چگونه انجام می شود؟

چراغ‌های خطی از لحاظ نحوه‌ی نصب به سه مدل توکار، روکار و آویز دسته بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها، برای نورپردازی فضاهای مخصوصی مناسب هستند. این مدل چراغ‌ها انعطاف بالایی دارند؛ به همین دلیل در هر نوع سقفی قابل نصب هستند. آن‌ها را می‌‌توان به صورت معلق یا آویزان، توکار یا روکار نصب کرد. برخی از چراغ‌های خطی را می‌توان به شکل‌های مختلفی مانند T یا L در گوشه‌های فضای مورد نظر نصب کرد. همچنین در این مدل نورپردازی، درجه‌ی نور را می‌توان با کنترل از راه دور ( توسط ریموت) یا کنترل دیواری تنظیم کرد.

انواع چراغ خطی

نحوه نصب چراغ خطی توکار

این نوع از چراغ‌های خطی اغلب در سقف‌ های کاذب نصب می‌شوند و ترکیب آن‌ها در کنار پنل ال ای دی جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد. باید قبل از نصب چراغ خطی توکار، محل نصب آن تعبیه گردد. به طوریکه شیارهایی مناسب با ابعاد چراغ‌ در سقف ایجاد شود. اندازه شیارها باید معمولا به عرض 18 میلی‌متر و عمق 7 میلی‌متر ‌باشد. به صورت کلی این چراغ‌ها در دیوارهایی که از چنین شرایطی برخوردار باشند، قابل نصب هستند. همچنین در یونیت‌های تک درب عمودی بهتر است شیار چراغ، در دیواره مخالف لولای در قرار گیرد تا به هنگام باز شدن درب توسط فرد و فعال شدن سنسور، نور به صورت مستقیم به چشم شخص برخورد نکند.

نکات مهم در خرید چراغ خطی

در خرید چراغ خطی باید به نکات زیر توجه شود:

  • توجه به کیفیت و برند محصول که از تولیدکننده معتبر خریداری شود.
  • توجه به نوع چراغ خطی ( توکار، روکار و آویز بودن) و متناسب بودن با فضا
  • نوع تکنولوژی منبع نوری این چراغ‌ها در هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • و..

نحوه استعلام قیمت انواع چراغ خطی از ساخت بازار

ساخت بازار، برای آسان‌تر کردن کار خریداران مجموعه‌ای از بهترین و با کیفیت‌ترین چراغ‌های خطی را جمع‌آوری کرده‌ است. افرادی که تصمیم به خرید این محصول یا سایر محصولات ساختمانی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه بین المللی ساخت بازار از آخرین قیمت محصولات مطلع شده و به صورت آگاهانه اقدام به خرید کنند. تولیدکنندگان محصولات ساختمانی نیز با عضویت در سامانه ساخت بازار و ثبت محصولات خود با درج قیمت پیشنهادی می‌توانند مصرف کنندگان را در امر خرید یاری نمایند.

فارسی
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار