ساخت بازار
ساخت بازار

8 نکته مهم برای خرید شیرآلات بهداشتی ساختمانی

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

یکی از مراحل بسیار مهم در تکمیل ساخت یا بازسازی ساختمان، انتخاب شیرآلات بهداشتی است. در زمان خرید انواع شیرآلات باید به این نکات توجه کرد:

8 نکته مهم برای خرید شیرآلات بهداشتی ساختمانی

خرید شیرآلات بهداشتی با توجه به تنوع بالا، متریال و قیمت‌های متفاوتی که دارد، مشکل به نظر می‌رسد. از این رو ما سعی کردیم راهنمای خرید شیرآلات را در اختیار شما قرار دهید تا بتوانید به راحتی شیرآلات بهداشتی مناسب خود را انتخاب کنید. برای دسترسی به قیمت شیرآلات از جمله قیمت شیرآلات آشپزخانه و قیمت شیرآلات اهرمی ارزان می‌توانید از بخش دسته بندی محصولات ساختمانی سامانه تجارت بین المللی ساخت بازار استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای خرید بهترین شیرآلات بهداشتی راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید شیرآلات

یکی از مراحل بسیار مهم در تکمیل ساخت یا بازسازی ساختمان، انتخاب شیرآلات بهداشتی است. خرید بهترین شیرآلات بهداشتی از جمله خرید شیر ظرفشویی، خرید شیر روشویی، خرید شیر توالت و ... که می‌توانند یک ست کامل شیرآلات را تشکیل دهند، علاوه بر آن که عملکرد صحیح شیرآلات را ایجاد می‌کند، نشان دهنده سلیقه شما نیز خواهد بود.

امروزه مصرف کننده شیرآلات تنها برای برآورده کردن نیاز روزانه خود اقدام به خرید شیرآلات بهداشتی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی نمی‌کند؛ بلکه برای او مهم است که شیرآلات او در کنار ماندگاری و دوام بالا، ظاهری زیبا داشته باشد و به خوبی با دکوراسیون داخلی او هماهنگ شود. از این رو دانستن نکات مهم هنگام خرید انواع شیرآلات بهداشتی به خریدار کمک می‌کند تا محصولی را برگزیند که از هر نظر با خواسته او مطابقت داشته باشد.

برای خرید شیرآلات ساختمانی به موارد زیر توجه داشته باشید:

1- به جنس شیرآلات بهداشتی توجه داشته باشید

بدنه اصلی شیرآلات بهداشتی معمولا از دو متریال برنج و سرب خشک ساخته و تولید می‌شوند. از آن جایی که سرب در واکنش با آب دچار خوردگی می‌شود و با ورود به جریان آب آشامیدنی برای سلامت انسان خطرناک باشد، در زمان خرید شیر به خصوص خرید شیر ظرفشویی دقت کنید که شیر شما از جنس برنج باشد. شیرهایی که از جنس سرب خشک ساخته می‌شوند ارزان‌تر هستند اما توجه داشته باشید که سلامتی شما مهم‌تر است.

خرید شیرآلات بهداشتی | قیمت بهترین مارک شیرآلات بهداشتی

2- به آبکاری یا روکش شیرآلات بهداشتی دقت کنید

آنچه به عنوان پوسته خارجی شیرآلات می‌بینید، آبکاری یا پوشش نهایی شیر را تشکیل می‌دهد. هر چقدر آبکاری شیرآلات بهداشتی کیفیت بالاتری داشته باشد، شیر دیرتر فرسوده می‌شود. دو پارامتر اثرگذار در کیفیت آبکاری، جنس آبکاری و ضخامت آن هستند. جنس روکش آبکاری شیرآلات ساختمانی عموما از نوع برنجی (روکش طلایی)، اپوکسی (رنگی)، مس، برنز، نیکل و استیل یا کروم است. بهترین جنس روکش شیرآلات ساختمانی، استیل است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، لکه کم‌تری را نشان می‌دهد. دیگر آلیاژها به دلیل تقاضای کم، قیمت بالاتری دارند و به صورت سفارشی ساخته می‌شوند.

یکی از روش‌های دیگر روکش کردن شیرآلات روش PVD است که این روش طول عمر زیادی را برای شیرآلات به همراه خواهد داشت. این نوع شیرآلات مقاومت بسیار خوبی در برابر ساییدگی دارند و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند.

3- در زمان خرید شیرآلات به مصرف آب آن نیز توجه داشته باشید

با توجه به بحران کم آبی که در کشور حاکم است، در زمان انتخاب شیرآلات بهداشتی بد نیست که نظری هم به صرفه جویی در مصرف آب داشته باشید. شیرآلاتی را خریداری کنید که بتوانند نقش موثری در کاهش مصرف آب داشته باشند. پرلاتور در شیرآلات به خوبی می‌تواند مصرف آب اضافی را کنترل کند. در صورتی که در خروجی علم شیر ظرفشویی یا شیر روشویی خود از پرلاتور مناسب استفاده کنید، در زمان شستشو علاوه بر این که کار شما راحت‌تر خواهد شود، میزان مصرف آب خود را نیز کاهش خواهید داد.

همچنین شیرآلاتی را خریداری کنید که بتوانند فشار مناسبی را ایجاد کنند تا استفاده کننده از آن بتواند لذت شستشو را احساس کند. دیگر عاملی که می‌تواند مصرف آب شیرآلات بهداشتی را کنترل کند، کارتریج‌های کم مصرف مانند کارتریج 25 است. دبی جریان خروجی از این کارتریج‌ها در حدود 14 لیتر در دقیقه است؛ درحالی که کارتریج‌های معمولی دبی 22 لیتر در دقیقه را ایجاد می‌کند؛ بنابراین با توجه به پارامتر به نظر کم اهمیت می‌توانید میزان مصرف آب منزل خود را به خوبی کنترل کنید.

همچنین شیرآلات اهرمی نیز می‌توانند به کاهش مصرف آب کمک کنند. فرض کنید چقدر زمان و به دنبال آن چقدر آب قرار است در زمان باز و بسته کردن شیر و تنظیم آن با شیرآلات پیچشی هدر برود. اما با این حال شیرآلات کارتریجی سرامیکی دوام بالایی دارند و می‌توانند میزان هدر رفت آب را کاهش دهند.

راهنمای خرید شیرآلات | قیمت شیرآلات آشپزخانه

4- بتوانید به آسانی شیرآلات را نصب کنید

شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان نصب شیرآلات ساختمانی خود با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید و ندانید که با آن‌ها چکار کنید. پس اگر قرار است خودتان اقدام به نصب شیرآلات بهداشتی خود کنید، شیرآلاتی را بخرید که به آسانی نصب شود و شما را دچار سردرگمی نکند.

5- به گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات بهداشتی توجه کنید

در زمان خرید شیرآلات بهداشتی یکی از موارد مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، ضمانت و خدمات پس از فروش آن است. حتی توجه کنید که شیرآلات بهداشتی ارزان قیمت نیز باید در هنگام خرید گارانتی امضا شده داشته باشند و تاریخ آن معتبر باشد. همچنین توجه داشته باشید که گارانتی قطعات شیرآلات نیز زمان دار باشد. برای استعلام قیمت شیرآلات اهرمی ارزان و دیگر انواع شیرآلات ظرفشویی می توانید از ساخت بازار «سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی» استفاده کنید.

6- ظاهر شیرآلات با دکوراسیون فضای شما همخوانی داشته باشد

در اول متن اشاره کردیم که شیرآلات بهداشتی در کنار عملکرد خوبی که باید از خود نشان دهند، باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشند. خرید شیرآلات بهداشتی اگرچه تضمین کننده آسایش افراد خانواده شما است اما می‌تواند سلیقه شما را نیز نشان دهد. در خرید شیرآلات بهداشتی رنگی، رنگی را انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون منزلتان هماهنگی داشته باشد و یا اگر رنگ متضاد انتخاب می‌کنید، توجه کنید که بتواند جلوه بهتری به فضای شما بدهد نه آن که از زیبایی ظاهر آن بکاهد.

از آن جایی که شیرآلات در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند، بهترین و متناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید؛ اگر دکوراسیون خانه شما لوکس است، خرید شیرآلات بهداشتی لوکس پیشنهاد می‌شود و اگر سبک  دکوراسیون شما مینیمال است، بهتر است از شیرآلات با ظاهر امروزی‌تر و ساده‌تر استفاده کنید.

قیمت شیرآلات اهرمی ارزان | شیرآلات چه مارکی خوبه

7- علم شیرآلات و قوس آن باید متناسب با فضای سینک شما باشد

نقش مهم ابعاد و ارتفاع علم شیرآلات بهداشتی بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر سینک شما بزرگ است، شیرآلاتی را انتخاب کنید که متناسب با فضای سینک شما باشد. همچنین اگر سینک دوقلو دارید، توجه کنید که طول علم شما کوتاه نباشد چرا که ممکن است طول علم شیر برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد.

خرید شیرآلات بهداشتی با علم بلند می‌تواند امکان دسترسی به تمام نقاط سینک ظرفشویی و روشویی را برای شما فراهم کند اما اگر عمق سینک شما کوتاه است، خرید شیر با علم بلند به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود؛ در این حالت علم بلند می‌تواند باعث پاشش آب به بیرون شود. پس در زمان خرید بهترین شیرآلات بهداشتی ساختمانی علاوه بر مدل و طرح آن، این نکته را در نظر داشته باشید که شیر از علم با ارتفاع کافی برخوردار باشد.

همچنین قوس شیر با توجه به اندازه، عمق و تعداد لگن‌های سینک انتخاب می‌شود. در واقع باید شیرآلات دارای قوس مناسبی باشند تا آب پس از برخورد با سینک به بیرون نپاشد. در زمان انتخاب شیرآلات بهداشتی با قوس مناسب به قفسه بالایی شیر ظرفشویی توجه داشته باشید.

8- قیمت شیرآلات را از فروشندگان معتبر مقایسه کنید

در آخر نوبت به قیمت شیرآلات بهداشتی که پارامتر اثرگذاری در خرید شیرآلات ساختمانی است، می‌رسد. قیمت شیر ظرفشویی، روشویی و ... پارامتر مهمی است که در زمان خرید شیرآلات بهداشتی باید به آن توجه کرد. همیشه این سوال پیش خواهد آمد که شیرآلات چه مارکی خوبه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت‌های مختلفی اقدام به فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی کرده‌اند که برخی از برندهای شیرآلات معروف و برخی دیگر کم‌تر شنیده شده‌اند. اگرچه برند تولید کننده به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده کیفیت شیرآلات باشد، اما برندهای معروف شیرآلات ساختمانی به خوبی توجه دارند که متناسب با نیاز خریداران اقدام به تولید محصولات با کیفیت کنند. برای خرید و استعلام قیمت شیرآلات آشپزخانه می توانید از ساخت بازار استفاده کنید.

استعلام قیمت و خرید بهترین شیرآلات بهداشتی در ساخت بازار

برخی از افراد به دنبال خرید شیرآلات بهداشتی ارزان قیمت و یا با قیمت مناسب هستند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، ساخت بازار به کمک شما آمده است تا بتوانید بهترین شیرآلات بهداشتی را با کم‌ترین و مناسب‌ترین قیمت ممکن از فروشندگان معتبر شیرآلات بهداشتی در سراسر کشور خریداری نمایید. در سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی ساخت بازار می‌توانید به قیمت انواع شیرآلات بهداشتی از شیرآلات بهداشتی ارزان قیمت تا شیرآلات لوکس و گران قیمت دسترسی داشته باشید.

پس از مشاهده قیمت‌ها می‌توانید آن‌ها را مقایسه کرده و با دیدبازتری نسبت به خرید شیرآلات ظرفشویی، روشویی، توالت، علم دوش، انواع شیرآلات توکار و روکار و ... اقدام نمایید. در این سامانه امکان ارتباط مستقیم بین تامین کنندگان و خریداران محصولات ساختمانی فراهم شده است. برای استعلام آخرین قیمت محصولات ساختمانی می‌توانید به بخش دسته بندی های سایت ساخت بازار مراجعه کنید و محصول مورد نظ خود را جستجو کنید.

فارسی
تاسیسات
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار