ساخت بازار
ساخت بازار

بهترین لوله کشی برای ساختمان

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

لوله‌هایی که برای لوله کشی و تأسیسات ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، باید در برابر تغییرات جوی پایدار بوده و بتوانند خاصیت خود را حفظ کنند.

بهترین لوله کشی برای ساختمان

تأسیسات لوله کشی در هر ساخت و سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. لوله‌هایی که برای لوله کشی و تأسیسات ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، باید در برابر تغییرات جوی پایدار بوده و بتوانند خاصیت خود را حفظ کنند. طبیعتاً لوله‌ها باید طول عمر بالایی داشته باشند و بتوانند سال‌های طولانی در شبکه لوله کشی باقی بمانند. برای این که بتوانید انتخاب و خرید لوله و اتصالات ساختمانی را به درستی و متناسب با نیاز انجام دهید، لازم است ابتدا با اصول لوله کشی ساختمان و بهترین نوع آن‌ها آشنا شده و سپس خرید خود را از یک فروشگاه یا برند معتبر انجام دهید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فرصت کافی برای گشت و گذار در بازار را ندارید، نگران نباشید. ساخت بازار یک پلتفرم آنلاین، برای کمک به شما و ارتباط با تولیدکنندگان ایجاد شده است. شما می‌توانید در ساخت بازار از قیمت تمامی محصولات ساختمانی مانند قیمت لوله و اتصالات ساختمانی یا سایر تجهیزات استعلام گرفته و در نهایت با مقایسه آن‌ها بهترین خرید را داشته باشید.

اصول لوله کشی ساختمان

تأمین آب مورد نیاز ساختمان، جلوگیری از هدر رفتن و هدایت آن به سمت لوله فاضلاب با کمک یک سیستم لوله کشی اصولی امکان پذیر خواهد بود. معمولا برای لوله کشی خطوط آبرسانی و همچنین خروج آب آلوده و مصرفی به سمت فاضلاب از لوله‌های متفاوتی با جنس و تجهیزات مختلف استفاده می‌شود؛ برای مثال به منظور لوله کشی آب داغ باید از نوع خاصی از لوله استفاده شود که توانایی تحمل دمای بالای آب را داشته باشد. برای لوله کشی گاز، عدم نشتی گاز مهم‌ترین موضوعی است که اهمیت دارد و همه این موضوعات باید در قالب اصول لوله کشی ساختمان در زمان لوله کشی مورد توجه قرار بگیرد. چند مورد از مهم‌ترین موارد اصول لوله کشی ساختمان مطابق استانداردها عبارت است از:

  • از موارد اصول لوله کشی ساختمان می‌توان به عمق لوله کشی اشاره کرد. یعنی لوله کشی باید حتماً در عمق مناسبی انجام شود به طوری که لوله‌ها نه خیلی عمیق و نه به صورت خیلی سطحی قرار بگیرند. رعایت این مورد از اصول لوله کشی دسترسی به لوله را برای تعمیرات بعدی نیز راحت می‌کند و شرایطی را فراهم می‌کند که لوله از انواع آسیب‌ها دور بماند و تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی کار کند.
  • از دیگر اصول لوله کشی ساختمان این است که برای تأمین آب آشامیدنی باید از لوله‌های مرغوب و با کیفیت استفاده شود تا آب آشامیدنی کاملاً بدون رنگ و مزه باشد. به کارگیری لوله نامناسب یا لوله‌ای که نشتی داشته باشد، کیفیت آب آشامیدنی را پایین می‌آورد. همچنین اگر لوله کشی طبق اصول و استانداردها انجام نگیرد، ممکن است طول عمر لوله کم شده و در کم‌ترین زمان از بین رود.
  • برای اینکه لوله کشی فاضلاب نیز مطابق اصول انجام شود، باید از لوله‌های مناسبی استفاده کرد که دارای ظرفیت مناسب هستند و می‌توانند به راحتی فاضلاب را منتقل کنند. اگر لوله‌های خریداری شده ظرفیت مناسبی نداشته باشند، مواد جامد و رسوبات در آن انباشته شده و لوله دچار گرفتگی می‌شود.
  • مواد زائد و فاضلاب ساختمان باید طبق طراحی و اصول لوله کشی ساختمان وارد لوله اصلی فاضلاب شود. اگر دسترسی به فاضلاب شهری امکان پذیر نیست، باید از مخازن مخصوص برای دفع فاضلاب استفاده گردد. ظرفیت لوله کشی ساختمان باید مناسب برای انتقال آب یا فضولات باشد. لوله‌هایی که برای فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ظرفیت بالاتر و اندازه بزرگ‌تری داشته باشند تا کمتر دچار گرفتگی و ایجاد بوی نامطبوع شوند.
  •  از دیگر اصول لوله کشی ساختمان، مربوط به لوله کشی تاسیسات گرمایشی است. لوله‌های تجهیزات گرمایشی باید نسبت به انبساط آب و درجه حرارت آن مقاوم باشند.
  • برای هر نوع لوله‌ای باید از اتصالات مشخص و متناسب با آن استفاده کرد.
  • اگر لوله کشی در فضای باز انجام می‌گیرد، باید روی لوله‌ها عایق مناسبی قرار بگیرد تا از آن در برابر عوامل بیرونی محافظت کند.
  • در زمان اجرای لوله‌های پلیمری باید توجه شود که لوله‌ها کاملا از نور خورشید محافظت شوند. زیرا در اثر قرارگیری در برابر تابش نور مستقیم آفتاب، آسیب دیده و کیفیت آب کاهش می‌یابد.
  • و....

اصول لوله کشی ساختمان

انواع لوله مورد استفاده در لوله کشی ساختمان

به طور کلی برای لوله کشی ساختمان‌ها مانند لوله کشی آب گرم و سرد، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی گاز، شوفاژ و پکیج می‌توان از لوله‌های مختلف استفاده کرد. انتخاب لوله باتوجه به جنس آن و کاربرد مورد نیاز ما انجام می‌گیرد.

معمولا برای لوله کشی شوفاژ و آب و فاضلاب، از لوله‌های فلزی و غیر فلزی استفاده می‌کنند. در بین انواع لوله‌های فلزی، دو نوع لوله گالوانیزه و لوله چدنی بیشترین کاربرد را دارند. لوله‌های چدنی سبک وزن، دارای مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه و قیمت مقرون به صرفه‌ای هستند؛ اما در برابر مواد شیمیایی دچار زنگ زدگی شده و از بین می‌روند. در مقابل لوله‌های گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم‌ بوده و طول عمر آن‌ها زیاد است. با وجود مزایای لوله گالوانیزه، منعطف نبودن و رسوب گیری، کاربرد آن‌ها را در لوله کشی ساختمان کاهش می‌دهد.

لوله‌ های فولادی که یک نوع آن، لوله‌های مانسیمان (فولادی بدون درز) است، از دیگر لوله‌های مورد استفاده در لوله کشی ساختمان ‌ها هستند که طول عمر و کارایی بالایی دارند. اما به علت گران بودن قیمتشان، چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به طورکلی به دلایل رسوب گذاری لوله‌های فلزی و خوردگی آن‌ها توسط مواد شیمیایی، استفاده از این نوع لوله‌ها کم‌تر شده است. در این شرایط، لوله‌های غیرفلزی برای جبران این معایب جایگزین لوله‌های فلزی می‌شوند. لوله‌ های چند لایه، لوله های پلی پروپیلن و لوله های PVC از لوله‌های غیر فلزی هستند که در لوله‌کشی آب ساختمان بسیار کاربرد دارند.

بهترین لوله های فاضلاب ساختمانی

برای اینکه با ویژگی همه‌ی لوله‌ها به طور تخصصی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به بخش دسته بندی تاسیسات مکانیکی سامانه ساخت بازار مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید با افزایش اطلاعات خود، استعلام قیمت لوله و اتصالات ساختمانی را از برندهای مختلف دریافت کرده و بهترین و ارزان قیمت‌ترین خرید لوله و اتصالات ساختمانی را داشته باشید.

بهترین لوله های فاضلاب ساختمانی

با پیدایش مواد پلیمری، لوله‌های پلاستیکی جدید مانند لوله پلی اتیلن، لوله یو پی وی سی و لوله کاروگیت روانه بازار شدند و توانستند به محبوبیت زیادی میان مردم برسند. به طوری که امروزه استفاده از لوله‌های پلی اتیلن بهترین روش لوله کشی ساختمان به شمار می‌روند. لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سیU-PVC در ابعاد، قطر و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که خرید هر کدام متناسب با پروژه لوله کشی و تأسیسات انجام می‌گیرد. هر کدام از لوله‌ها که دارای قطر و ضخامت مختلفی هستند، برای کار در فشارهای عملیاتی مختلف طراحی می‌شوند.

انواع لوله پلی اتیلن دو جداره شامل لوله کاروگیت و لوله اسپیرال برای پروژه‌های عظیم آب و فاضلاب به کار می‌روند. انتقال بهداشتی فاضلاب توسط لوله‌های پلاستیکی نیز امکان پذیر است. به طور کلی با توجه به نوع ساختمان، تعداد طبقات و واحدهای آن، باید خرید لوله و اتصالات ساختمانی انجام گیرد. در اجرای لوله کشی، انتخاب بهترین لوله فاضلاب ساختمانی و لوله‌های مناسب برای آبرسانیT اهمیت بسیار زیادی دارد.

قیمت لوله و اتصالات ساختمانی

استعلام قیمت لوله و اتصالات ساختمانی از سامانه ساخت بازار

با توجه به نوسانات بازار، استعلام قیمت محصولات ساختمانی اهمیت زیادی دارد. جهت اطلاع از آخرین قیمت لوله و اتصالات ساختمانی یا سایر محصولات می‌توانید از سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی ساخت بازار استفاده کنید. شما می‌توانید خرید لوله و اتصالات ارزان قیمت را با مقایسه محصولات فروشندگان و یا تولیدکنندگان معتبر مختلف انجام داده و در نهایت یک محصولات باکیفیت خریداری کنید.

 تامین کنندگان و تولید کنندگان گرامی شما نیز می‌توانید با ثبت نام در این سامانه با قرار دادن محصولات ساختمانی و درج قیمت پیشنهادی خود، بازدید محصولات خود را بالا برده و خریداران را برای خریدی به صرفه و ایمن یاری کنید.

فارسی
تاسیسات
مقالات
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار