ساخت بازار
ساخت بازار

در ساخت دیوار از چه مصالح ساختمانی می توان استفاده کرد؟

تاریخ انتشار: 1 سال پیش

عملیات دیوار‌چینی یکی از بخش‌های مهم در ساخت‌و‌ساز به شمار می‌رود که هم از داخل ساختمان و هم از بیرون، اهمیت ویژه‌ای دارد. از بهترین مصالح برای دیوار چینی می توان به بلوک سبک، آجر، بلوک هبلکس، انواع سنگ و ... اشاره کرد.

در ساخت دیوار از چه مصالح ساختمانی می توان استفاده کرد؟

مصالح به کار رفته در ساخت دیوار ساختمان‌ها، در مناطق مختلف بسته به شرایط با هم متفاوت است. عملیات دیوار‌چینی یکی از بخش‌های مهم در ساخت‌و‌ساز به شمار می‌رود که هم از داخل ساختمان و هم از بیرون، اهمیت ویژه‌ای دارد. دیوارچینی و مصالح به کار رفته در آن، با گذشت زمان و به روی کار آمدن مصالح جدید برای دیوار دستخوش تغییرات شد. برای این که بتوان به یک دیوارچینی اصولی و استاندارد دست یافت، لازم است در وهله اول بهترین مصالح برای دیوار چینی را شناخت. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مصالح برای دیوار چینی و مصالح جدید برای دیوار را بررسی کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با سامانه تجاری ساخت بازار همراه باشید.

اصول صحیح دیوار چینی

به طور کلی به کنار هم قرار گرفتن مصالح مناسب برای دیوارچینی طبق یک الگوی خاص، عملیات دیوارچینی می‌گویند. یک دیوارچینی اصولی مستلزم انتخاب نیروی متخصص برای دیوارچینی، به کارگیری بهترین مصالح برای دیوارچینی و کاربرد اصول فنی است که قبل، حین و بعد از دیوار کشی انجام می‌شود.

اگر دیوارچینی با روش‌های صحیح و اصولی انجام گیرد باعث استحکام و پایداری دیوار می‌شود. اصول صحیح دیوارچینی به کیفیت مصالح، کیفیت اصول فنی دیوارچینی (تعامل و الگوی اتصالات و ملات)، نحوه صحیح دیوارچینی و کیفیت سیستم ساختمان بستگی دارد. اگر دیوار مطابق اصول صحیح چیده شود، دوام، هزینه‌ی تعمیر و نگهداری و در نتیجه عمر مفید سازه افزایش می‌یابد. همچنین موجب زیبایی نمای خارجی ساختمان می‌شود. با خرید بهترین مصالح برای دیوار چینی و رعایت اصول، علاوه بر عایق کاری صوتی و حرارتی، مقاومت دیوار در برابر آتش سوزی، زلزله، آب و هوا افزایش می‌یابد.

بنابراین اگر می‌خواهید عمر سازه‌ی خود را با خرید بهترین مصالح برای دیوار چینی تضمین کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از سامانه ساخت بازار استفاده کنید. شما با عضویت در این سامانه می‌توانید از ارزان‌ترین مصالح برای دیوار چینی با بیشترین کیفیت از تولیدکنندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید و بدون واسطه با آن‌ها در ارتباط باشید.

بهترین مصالح برای دیوار چینی

بهترین مصالح برای دیوار چینی

بر اساس مواد اولیه به کار رفته، انواع مختلفی از مصالح دیوار چینی در بازار موجود هستند. انتخاب و استفاده از مصالح دیوارچینی به دو عامل بودجه و کاربرد آن‌ها بستگی دارد. به طور کلی از بهترین مصالح دیوار چینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که البته این مصالح نیز شامل چند نوع می‌باشند.

  • انواع آجر
  • بلوک سفالی
  • بلوک سیمانی
  • سنگ
  • و..

آجر یکی از بهترین مصالح برای دیوار چینی

آجرها انواع مختلفی دارند و یکی از پرکاربرد و بهترین مصالح برای دیوار چینی محسوب می‌شوند. قیمت آجرها به دلیل فراوانی و در دسترس بودن در کشور ما بسیار پایین است که همین موضوع باعث رواج به کارگیری آجر در دیوار چینی می‌شود. آجر از ترکیب چسب مخصوص، خاک رس، شن، سیمان، آهک و سنگ در انواع مختلف ماسه آهکی، نسوز، سفالی، رسی و متخلخل تولید می شود. این نوع مصالح ساختمانی در برابر سرما مقاوم بوده و کاربرد آن‌ها نیز به دلیل کوچک بودن آسان است. کوچک بودن ابعاد آجر علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز می‌باشد. مثلا منجر به افزایش میزان بتن و سیمان (ملات) مصرفی برای دیوار‌چینی می‌شود و همچنین سرعت کار نیز بسیار پایین است.

با این حال در سال‌‌های اخیر با روی کار آمدن فناوری‌‌های پیشرفته در ساخت آجر، انواع مختلفی از این مصالح تولید شده‌‌‌‌ که مزایای بسیاری از جمله مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت دارد. از این رو استفاده از آن‌‌ها برای دیوارچینی قسمت‌‌های بیرونی ساختمان افزایش یافته است. خریداران می‌توانند در سامانه ساخت بازار استعلام قیمت تمامی انوع آجرها را از برندهای مختلف دریافت کنند.

بلوک سفالی

یکی دیگر از بهترین مصالح برای دیوار چینی بلوک‌‌ های سفالی هستند که ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر از آجرهای معمولی می‌باشد. بلوک‌‌ های سفالی ساخته شده از خاک رس، آهک و قالب‌‌های سوراخ دار هستند. این بلوک‌ ها دارای ساختاری ترد و شکننده بوده و در ضخامت‌‌های ۵ الی ۲۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. بلوک‌‌های سفالی در برابر حرارت مقاوم بوده و حفره‌های موجود در آن‌ها نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین معایب بلوک‌‌های سفالی می‌توان به وزن بالا، زمان اجرای نسبتاً طولانی و نیاز به لایه‌‌های ضخیمی از اندود اشاره کرد.

ارزانترین مصالح برای دیوار چینی

استفاده از انواع سنگ برای دیوار چینی  

سنگ را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مصالح دیوارچینی معرفی کرد. سنگ از لحاظ ماندگاری به دلیل داشتن بافت کاملا متراکم، یکی از با‌دوام‌ترین و مقاوم‌ترین مصالح دیوار‌چینی محسوب می‌شود. نحوه دیوار‌چینی با سنگ معمولا به‌این‌صورت انجام می‌شود که از ملات سیمان به عنوان اتصال‌دهنده و در کنار هم قرار‌گرفتن سنگ‌ها در دیوار‌چینی استفاده می‌شود. به‌ طور‌کلی انواع سنگ‌ ها از مصالحی هستند که علاوه‌بر مقاومت زیاد در برابر نفوذ آب، نوعی عایق حرارتی نیز به شمار می‌روند. متاسفانه قیمت بالا و وزن زیاد این مصالح سبب شده تا افراد به‌دنبال جایگزین ارزان‌تر و بهتری به‌جای سنگ باشند.

بلوک سبک

برای ساخت دیوار از انواع بلوک ‌های  سیمانی می‌توان استفاده کرد که بلوک‌ سبک یکی از آنهاست. این بلوک که جزء مصالح سبک برای دیوار است، به دلیل ویژگی‌های ساختاری و فیزیکی خود یکی از بهترین مصالح برای دیوار‌چینی شمرده می‌شود. این نوع از بلوک‌‌های سیمانی از تزریق فوم به بتن، سیمان و ماسه ریزدانه ساخته‌‌ می‌شوند که دارای حباب‌‌های هوا در ساختار خود می‌باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌‌های بلوک‌‌های سبک می‌توان به عایق صوتی، رطوبتی ،حرارتی و وزن بسیار کم اشاره کرد.

بلوک هبلکس

از دیگر مصالح جدید دیوار‌چینی، بلوک‌ های هبلکس می‌باشند. بتن اسفنجی اتوکلاوی یا ACC که در ایران با نام تجاری بتن هبلکس در ایران شناخته می‌شود، از انواع بلوک‌های بتنی سبک و متخلخل هستند که برای دیوارچینی، کف پوش‌ ها و بام ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اگر قصد خرید بلوک بتنی هبلکس را دارید می‌توانید به بخش بلوک و فوم در سایت ساخت بازار مراجعه کنید و با مقایسه قیمت بلوک هبلکس، به صورت مستقیم از فروشنده آن خریداری نمایید.

ارزانترین مصالح برای دیوار چینی

دیوار‌چینی با چوب

چوب نیز یکی از قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین مصالح برای دیوار‌چینی به‌حساب می‌آید. انواع مختلفی از درختان از جمله کاج، سرو، صنوبر و چوب قرمز می‌توانند برای دیوار‌چینی استفاده شوند. تنه و چوب درختان پس از برش و فشرده‌سازی به‌صورت تخته برای چیدن دیوار استفاده می‌شوند. از مزیت‌های این مصالح برای دیوار‌چینی می‌توان به سهولت نصب، به‌صرفه بودن و نگهداری آسان آن‌ها اشاره کرد.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی  دیگر از مصالح دیوارچینی است که به صورت پیش ساخته تولید می‌شود. ساندویچ پنل معمولا از جنس آلومینیوم، گالوانیزه یا آلوزینک ساخته می‌شود؛ البته نوع آلوزینک ساندویچ پانل به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی و همچنین قیمت مناسب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پانل از سه لایه رویین، هسته میانی (از جنس پلی اورتان و پلی استایرن) و پوشش زیرین تشکیل می‌شود. این محصول پیش ساخته که یکی از بهترین مصالح برای دیوار چینی به شمار می‌رود، دارای مزایای زیر است:

  • عایق صوتی و رطوبتی
  • قابل شست و شو
  • نصب سریع و آسان
  • تنوع رنگ بسیار زیاد
  • مقاومت بالا در برابر فشار، زنگ زدگی و خوردگی
  • قابلیت بازیافت و سازگار با محیط زیست

بهترین مصالح برای دیوار چینی

خرید و  قیمت ارزانترین مصالح برای دیوار چینی از ساخت بازار

در این مقاله با بهترین مصالح برای دیوار چینی آشنا شدید. اگر قصد خرید هر کدام از این محصولات مانند مصالح دیوار بلوکی یا مصالح سبک برای دیوار هستید، برای خرید و دریافت قیمت مصالح ساختمانی می‌توانید به سامانه تجارت بین المللی محصولات ساختمانی ساخت بازار مراجعه کنید و از قیمت انواع مختلف محصولات ساختمانی جدید نیز مطلع شوید. 

همچنین اگر تولید کننده یا تامین کننده مصالح جدید برای دیوار هستید می‌توانید با ساخت پنل کاربری در سایت ساخت بازار اقدام به قرار دادن محصولات خود به همراه قیمت آن‌ها کنید. با این کار علاوه بر این که خریداران بیشتری با شما آشنا خواهند شد، می‌توانید خریداران را در امر خرید یاری کنید.

فارسی
صنعت ساختمان
مقالات
معرفی مصالح
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار