ساخت بازار
ساخت بازار

چند واحد راکد در ۲ سال گذشته احیا شد؟

تاریخ انتشار: 8 ماه پیش

بر اساس آماری که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اختیار ایسنا قرار داده، از ابتدای دولت سیزدهم تا ۱۵ مرداد، ۳۰۷۴ واحد راکد احیا شده است.

چند واحد راکد در ۲ سال گذشته احیا شد؟

بر اساس آماری که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اختیار ایسنا قرار داده، از ابتدای دولت سیزدهم تا ۱۵ مرداد، ۳۰۷۴ واحد راکد احیا شده است.

به گزارش ایسنا، در این مدت از بین استان‌ها، بیشترین واحد راکد، یعنی ۳۷۸ واحد، در استان تهران احیا شده و بعد از آن استان فارس و خوزستان با احیای ۲۵۰ و ۱۹۸ واحد راکد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

استان‌های خراسان شمالی با ۲۰ واحد، کرمانشاه با ۳۶ واحد و کهگیلویه و بویر احمد با ۴۱ واحد احیا شده نیز کمترین احیا را داشته‌اند.

به طور کلی واحدهای احیا شده در رشته‌ فعالیت‌های برق و الکترونیک، خدمات، سلولزی، شیمیایی، غذایی و دارویی و بهداشتی، فلزی، کانی غیرفلزی و نساجی فعال هستند.

در این میان بیشترین واحد احیا شده در سه رشته فعالیت‌های شیمیایی با ۶۹۷، فلزی ۶۶۵ و غذایی و دارویی و بهداشتی با ۵۵۱ واحد بوده است. کمترین واحد احیا شده نیز در حوزه خدمات بوده که ۱۰۱ واحد را به خود اختصاص داده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران چند سالی است که احیای واحدهای راکد را در دستور کار قرار داده و سال گذشته نیز برای احیای ۱۹۸۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف گذاری و پیش بینی شده که با احیای این تعداد واحد برای ۳۵ هزار و ۷۶۶ نفر شغل ایجاد شود. همچنین برای احیا ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال کل کشور نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد، شامل ۶۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۵۲۵۳ واحد در خارج از آن‌ها شناسایی شد. از مجموع واحدهای صنعتی راکد شناسایی شده ۶۲ درصد از طریق شیوه‌های فنی بازفعال سازی، امکان راه‌اندازی مجدد دارند که در صورت تحقق آن، بیش از ۱۶۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام مدیران بنگاه‌های اقتصادی راکد کل کشور در سال قبل، ۴۴ درصد از واحدهای غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد مشکل نبود تقاضا و بازار، ۱۱ درصد مشکل کمبود مواد اولیه، ۱۰ درصد مشکل فرسودگی ماشین آلات، ۹ درصد مشکلات حقوقی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ۸ درصد مشکلات زیرساختی و ۲ درصد مشکلات مالکیتی و سهامداری دارند.

منبع خبر : ایسنا

فارسی
اخبار مسکن
اخبار ساخت و ساز
اشتراک گذاری
دانلود اپلیکیشن ساخت بازار